Vi arbetar för att du ska få tillbaka det du glömt eller tappat på SJ:s tåg. Det kan dröja upp till en vecka innan upphittat gods finns i vårt system.
Registrera ditt ärende i formuläret på vår hemsida för snabbast hantering. Om vi lokaliserat godset kontaktar vi dig via e-post, då får du också information om på vilket av våra utlämningsställen godset finns.
Du får mot en kostnad lösa ut dina tillhörigheter. Godset kan även skickas till dig mot en fraktkostnad.
Sodexo Lost & Found Services sköter hittegodshanteringen på uppdrag av SJ med Stockholm som central ort. Öppettider och besöksadress hittar du under ”Kontakta oss”.
Varje dag reser 130 000 personer med SJs tåg
Sodexo ansvarar för upphittade föremål på SJ
Varje månad får vi in ca 1300 föremål i vår hantering
Ombordpersonal tar hand om upphittade föremål och lämnar in på närmsta inlämningsställe
Om du glömt något så registrera direkt på vår hemsida
Upphittade föremål transporteras vilket medför ledtider i hanteringen
Alla föremål registreras och matchas ihop mot förfrågningar
Vid match återfås föremålet mot en avgift på inlämnad plats
Produkten har blivit tillagd i varukorgen