Hantering

Vi arbetar för att du ska få tillbaka det du glömt eller tappat på SJ:s tåg. Det kan dröja upp till en vecka innan upphittat gods finns i vårt system.

Registrera ditt ärende i formuläret  på vår hemsida för snabbast hantering. Om vi lokaliserat godset kontaktar vi dig via e-post, då får du också information om på vilket av våra utlämningsställen godset finns.

Du får mot en kostnad lösa ut dina tillhörigheter.  Godset kan även skickas till dig mot en fraktkostnad.

Sodexo Lost & Found Services sköter hittegodshanteringen på uppdrag av SJ med Stockholm som central ort. Öppettider och besöksadress hittar du under ”Kontakta oss”.

 

Varje dag reser 130 000 personer med SJs tåg

Sodexo ansvarar för upphittade föremål på SJ

Varje månad får vi in ca 1300 föremål i vår hantering

Ombordpersonal tar hand om upphittade föremål och lämnar in på närmsta inlämningsställe

Om du glömt något så registrera direkt på vår hemsida

 

Upphittade föremål transporteras vilket medför ledtider i hanteringen

Alla föremål registreras och matchas ihop mot förfrågningar

Vid match återfås föremålet mot en avgift på inlämnad plats

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen