Hantering

Vi arbetar för att du ska få tillbaka det du glömt eller tappat på SJ:s tåg. Det kan dröja upp till en vecka innan upphittat gods finns i vårt system.

Registrera ditt ärende i formuläret  på vår hemsida för snabbast hantering. Vi kontaktar dig, oavsett om vi får en matchning i systemet eller inte.

Om vi lokaliserat godset, informeras du om på vilket av våra utlämningsställen  godset finns. Där får du mot en kostnad lösa ut dina tillhörigheter.

Godset kan även skickas till dig mot en fraktkostnad

Sodexo Lost & Found Services sköter hittegodshanteringen på uppdrag av SJ med Stockholm som central ort. Öppettider och besöksadress hittar du under ”Kontakta oss”.

 


Varje dag reser 130 000 personer med SJs tåg


Sodexo ansvarar för upphittade föremål på SJs tåg


Varje månad får vi in 1300 föremål i vår hantering


Ombordpersonal tar hand om upphittade föremål och lämnar in på närmsta inlämningsställe


Om du glömt något så registrera direkt på vår hemsida


Upphittade föremål transporteras vilket medför ledtider i hanteringen


Alla föremål registreras och paras ihop mot förfrågningar


Vid träff återfås föremålet mot en avgift på inlämnad plats